Rapsodija riječi, priča 10: sud i Sud

U ime Allaha, Sveopćeg Dobročinitelja, Milostivog.
Reci: „O Allahu, koji svu vlast imaš, Ti vlast onome kome hoćeš daješ, a oduzimaš je od onoga od koga hoćeš; Ti onoga koga hoćeš uzvisuješ, a onoga koga hoćeš unizuješ; u Tvojoj ruci je svako dobro – Ti, uistinu, sve možeš!“

Jutros rano, dok su se još vrapci stresali promrzlim krilima i lupali po okapnicama, ustao sam nenaspavan i prožet mukom. Vani se bijelio snijeg i grad je izgledao pust, izjeden od zimske bezdani i obavijen bjelinom što nije slutila na čistotu već na nešto nepremostivo i kruto. Ljudi još nisu bili izišli na ulice, pa sam zaključio da je sigurno strašna studen u čiju ozbiljnost me nije mogao uvjeriti topao stan sa radijatorima. Pogledao sam na telefon – minus petnaest stepeni po Celzijusu. Pojavljuje se onaj česti, svim ljudima svojevrsni, psihološki konflikt istovremenog privlačenja i odbijanja. Topla postelja ili izlazak van zbog neodloživog odziva na poziv u sud. Obe upoređene stvari su stavljale velike tegove na vagu moje odluke, pa sam, umivajući se, pokušao što prije smiriti nesuglašenost misli.
Zgrada suda se nalazila na drugom kraju grada i nije bilo ugodno hodati po zacakljenim i uglančanim stazama snijega. S mišlju o tome šta me čeka, već sam se s prvim koracima počeo gnušati nastojećih događaja. Općenito sam mrzio institucije i sve te izvitoperene ljudske grimase koje rade u njima s glumom o gospodstvu i kulturi tobožnjeg bontona dok za vrijeme radnog vremena prodiru u dubine kahvenih fildžana izričući svakojake gluposti s baljezganjem o životu. Onako opijeni prevelikim količinama kofeina, otvore prozore da izađe dim iz zagušljivih kancelarija za kojim odlazi i pamet, i moć, i život. Zgrada ostane prazna i suha poput lista kada padne s grane spremnog da ga neko zgazi i uništi. Za list je kriva priroda; za zgradu su krivi ljudi. Priroda će ponovo u proljeće oživjeti, izbit' će novi, mladi pupovi listova i udahnuti život gradu; a u zgradi će ostati oni isti od prije; sa novim borama će pisati svoju i tuđu smrt na istim papirima i sa onim istim pečatima. Ubijat' će ponovo i sebe i druge za šta će im svima biti suđeno, ali ne na ovom sudu. Nemam žalosti zbog njihovog samoubistva; žalim za smrću drugih.


U sudskoj kancelariji je sjedio neki službenik. Brkat i neotesan. Žvakao je žvaku i neumoljivo lizao prst dok je čitao bilten sportske kladionice. Pogledao me mlako, na trenutak možda i previše pristupačno jer se pribojao da je u mom licu prepoznao neku poznatu ličnost, ali, primjetivši opsjenu, vratio se u prirodni položaj s mislima uprtim na večerašnje nogometne spektakle. Kroz zube je mrmljao da iznesem svoje podatke i svoj slučaj. Govorio sam da me, evo već treći put, neopravdano uznemiravaju pozivima u sud zbog neplaćanja struje. Objašnjavam, kao i uvijek, da sam podstanar, da računi dolaze greškom na moje ime i da je gospodin T. pravi vlasnik stana i da se njemu trebaju obraćati, a ne meni.
Službenik je klimao glavom izgledajući iznenađen i zainteresiran ovom mojom stranom odbrane kao da je prvi put čuje. Kada sam završio, prekrstio je ruke i mrzovoljno procijedio:
            - Vidite gospodine, mi tu ništa ne možemo, Elektroprivreda želi da iznova pokreće tužbu protiv vas zbog neplaćanja njihovih usluga, mi samo obavljamo svoj posao.
            - Ali kako svaki put možete da, i ne uviđajući osnovanost te tužbe i pregleda stanja tužene strane, pozovete na sud bilo koga jer vam je njegovo ime navela Elektroprivreda – odbrusim ja samouvjereno.
            - Mi zaista radimo samo svoj posao. Tužba će biti odbijena kao i do sada što je bivalo.
            - Pa zašto me onda zovete u sud ako znate moj slučaj?
            - Takva je procedura.
*   *   *
Ispred sportske kladionice je pronađeno mrtvo ljudsko tijelo. Zbog velike hladnoće i kasnih večernjih sati, nije bilo bliskih očevidaca događaja. Neki od stanovnika ovog naselja tvrde da su čuli zvuk pucnja ili udara. Gospođa M. H. kaže da je čula nejasne psovke i bolan jauk. Tijelo je pronađeno u jutarnjim satima s velikom ranom na glavi. Pored glave su se nalazili komadi ledenice. Pripadnici MUP-a vrše uviđaj i za sada sve upućuje na nesretan slučaj. Istraga je u toku.

Primjedbe

Popularni postovi